Archief op juni 2024

Contact tijdens zomerperiode

‘s Middags alleen terugbelverzoeken (Keuze 3)

Tijdens de zomerperiode zullen wij in verband met vakanties van medewerkers werken met een kleiner team. Om deze reden zullen wij vanaf maandag 10 juni in de middagen vanaf 12:00 uur enkel bereikbaar zijn middels een terugbelverzoek. Dit betekent dat het niet mogelijk is om rechtstreeks met de assistente verbonden te worden (keuzeoptie 4). Door een 3 te toetsen in het keuzemenu, kunt u een afspraak inplannen om terug gebeld te worden door de assistente tijdens een door u gekozen tijdsblok van een half uur. Veelal zal het dezelfde middag nog mogelijk zijn om door de assistente teruggebeld te worden.

Bij spoedgevallen die niet kunnen wachten tot morgen, kies dan voor optie 1 in het keuzemenu.

Manieren om contact te leggen met de praktijk:

  1. Vul de digitale vragenlijst in om uw klachten door te geven. U vindt deze functie via www.mijngezondheid.net als u op ‘Vraag aan huisarts/apotheek’ of ‘Afspraak maken en bekijken’ klikt. In de app MedGemak staat de Klinik Access tegel onderaan het menu.

    Op deze pagina kunt u meer informatie lezen over het invullen van de digitale vragenlijst.

  2. Maak gebruik van www.mijngezondheid.net of de app MedGemak. Via deze weg kunt u een vraag stellen aan de huisarts en eventueel een afspraak maken (dit gaat via Klinik Access, zie hierboven) of uw herhaalmedicatie aanvragen.

  3. Bel naar de praktijk. In het menu kunt u verschillende opties kiezen. Toets 2 om herhaalmedicatie aan te vragen en toets 3 om een afspraak in te plannen waarop u teruggebeld wordt door de assistente. Op maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 10:00 uur en tussen 10:30 en 12:00 uur is het mogelijk om de assistente rechtstreeks telefonisch te spreken (toets 4).

Huisartsenpraktijk Het Kompas start proefperiode met digitale vragenlijst

Beste patiënt van huisartsenpraktijk Het Kompas,

Vanaf dinsdag 4 juni 2024 start Huisartspraktijk Het Kompas met een nieuwe digitale vragenlijst. Deze vragenlijst helpt u om op elk gewenst moment (24/7) digitaal contact te zoeken met de praktijk, bijvoorbeeld om een afspraak te maken met de huisarts. De digitale vragenlijst, geleverd door Klinik Healthcare Solutions, stelt u in staat om in het voor u bekende online portaal MijnGezondheid.net beveiligd uw gezondheidsklachten in te vullen. Onze huisartsassistentes beoordelen uw vragen of klachten en zullen indien nodig, in overleg met de huisarts, medisch advies geven of voor u een afspraak maken. Natuurlijk blijft het óók mogelijk om te bellen voor een afspraak. Deze online tool is een aanvulling hierop.


Voordelen voor u en voor ons

  • Efficiënter:                                      
    1. U hoeft niet te bellen en 2. u kunt op een tijdstip dat het ú uitkomt contact zoeken met de praktijk
  • Betere service:                 
    Wij kunnen u sneller, makkelijker en beter helpen.


Het is heel makkelijk! Hoe werkt het?

  1. Ga naar MijnGezondheid.net (https://home.mijngezondheid.net/inloggen/) of open de app MedGemak
  2. Log in met uw DigiD zoals u gewend bent
  3. Afhankelijk of u een vraag of lichamelijke klacht heeft, klikt u op de knop “Afspraak maken en bekijken” of “Vraag aan huisarts/apotheek“.
  4. Klik op “Klinik Access”.
  5. Vul de vragenlijst in en klik op verzenden.
  6. U krijgt een bericht via MijnGezondheid.net met een reactie of een ingeplande afspraak op het spreekuur.

Wanneer u een afspraak wilt maken (links) of een vraag heeft (rechts), klikt u op één van deze knoppen:

Om een vraag te stellen drukt u op deze knop:


Antwoord op werkdagen binnen 24 uur
Op werkdagen worden uw vragen en gezondheidsklachten binnen 24 uur beantwoord op basis van urgentie. Vragen die voor 13.30 uur op werkdagen (maandag t/m vrijdag) binnen komen worden gegarandeerd dezelfde dag nog beantwoord. Als u een vraag in het weekend heeft gestuurd, wordt deze op maandag beantwoord. Het is niet de bedoeling dat u na het invullen van de online vragenlijst alsnog telefonisch contact met ons opneemt. U kunt en mag erop vertrouwen dat wij uw zorgvraag zien en tijdig zullen beantwoorden.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u altijd contact opnemen.

Bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,
Huisartsenpraktijk Het Kompas

Maandagmiddag 3 juni praktijk minder goed bereikbaar

Op maandag 3 juni is de praktijk vanaf 15:00 uur minder goed bereikbaar vanwege een training voor ons team. De spoedlijn is wel bereikbaar. Deze lijn dient alleen gebruikt te worden voor spoedgevallen.

Voor alle overige vragen is het vanaf dinsdagochtend weer mogelijk om telefonisch contact op te nemen. U kunt ook een terugbelverzoek inplannen; u wordt dan op het door u gekozen tijdstip teruggebeld door een van de assistentes.

Via www.thuisarts.nl kunt u veel informatie vinden over allerlei klachten en via www.mijngezondheid.net of de app MedGemak kunt u een bericht sturen naar de praktijk, een afspraak inplannen of uw medicijnen herhalen.