Gedurende de feestdagen is onze praktijk geopend, behalve op eerste en tweede kerstdag en nieuwjaarsdag. Op de overige dagen werken wij met een beperkte bezetting. Dit betekent dat we u mogelijk minder snel kunnen helpen dan dat u van ons gewend bent. Voor zaken die kunnen wachten, betekent dat mogelijk dat we u vragen of u na de feestdagen een afspraak wilt maken.
Hieronder staat een overzicht van de afwezigheid van de vaste huisartsen gedurende de feestdagen:
Dokters De Jong zijn afwezig van 23 t/m 27 december
Dokter Blaauw is afwezig van 30 decembet t/m 3 januari
Er is momenteel een storing bij onze telefoonprovider, waardoor de terugbelafspraken niet inzichtelijk zijn. Helaas kunnen we daarom op dit moment de ingeplande terugbelafspraken niet inzien en volgens afspraak terugbellen.
We hebben al contact gehad met de telefoonprovider over dit probleem. Zij zijn hard bezig om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Hopelijk zal de applicatie spoedig weer toegankelijk zijn voor ons, zodat wij u terug kunnen gaan bellen. Helaas kan het vandaag vanwege de storing zo zijn dat dit iets later is dan u ingepland had. Onze excuses voor de vertraging.
In de periode van 14 t/m 18 oktober zijn huisartsen De Jong afwezig wegens vakantie. In de tussentijd wordt de praktijk waargenomen door dokter Blaauw. Daarnaast zal er een waarnemend huisarts op de praktijk werkzaam zijn. De praktijk is op het normale telefoonnummer bereikbaar.
U wordt mogelijk minder snel gezien dan gebruikelijk. Heeft uw klacht geen haast? Dan verzoeken we u een afspraak te maken als huisartsen De Jong weer terug zijn.
Op 4 september hebben wij de uitnodigingen voor de griepprik en de pneumokokkenprik van 2024 verstuurd. Net als vorig jaar hebben we deze uitnodigingen, naar een groot deel van de patiënten, per e-mail verstuurd. Dit doen we om minder papier te verbruiken. Het is om die reden ook niet meer nodig om de uitnodiging mee te nemen naar de griepprik. Inschrijven via de website volstaat.
Hebben wij uw e-mailadres niet? Dan hebben we u een uitnodiging per post verstuurd.
Heeft u op 6 september nog geen uitnodiging ontvangen, terwijl dit wel de bedoeling is? Neem dan s.v.p. contact op met onze praktijk. Dit kan via MijnGezondheid.net of telefonisch. N.B. Soms komt onze uitnodiging in uw spam-map terecht. Wilt u die controleren voordat u contact met ons opneemt?
Op dit moment is er een storing in het versturen en inzien van berichten (eConsulten) via MijnGezondheid.net en de app MedGemak. Er wordt gewerkt aan een oplossing door onze softwareleverancier.
Tot die tijd is het wel mogelijk om (ook via MijnGezondheid.net en MedGemak) een bericht naar ons te sturen via de dienst Klinik. Vragen die u via Klinik stelt worden dezelfde dag beantwoord, als u ze voor 13.30 uur naar ons toestuurt. Dat gebeurt in principe telefonisch.
Om gebruik te maken van Klinik drukt u op de Klinik-tegel vanuit MijnGezondheid.net of de MedGemak app.
Gedurende de gehele zomervakantie is onze praktijk geopend. Vanwege de vakanties is de bezetting in artsen en assistentes wel minder dan gebruikelijk. Dit betekent dat we u mogelijk minder snel kunnen helpen dan dat u van ons gewend bent.
Hieronder staat een overzicht van de afwezigheid van de vaste huisartsen gedurende de zomervakantie:
Dokter Blaauw is afwezig van 12 juli t/m 2 augustus.
Dokters De Jong zijn afwezig van 1 t/m 23 augustus.
Naast onze vaste huisartsen en de huisartsen-in-opleiding werken we in de zomervakantie samen met waarnemend huisarts dokter Smit, zij valt vaker in op onze praktijk en kent deze goed.
Tijdens de zomerperiode zullen wij in verband met vakanties van medewerkers werken met een kleiner team. Om deze reden zullen wij vanaf maandag 10 juni in de middagen vanaf 12:00 uur enkel bereikbaar zijn middels een terugbelverzoek. Dit betekent dat het niet mogelijk is om rechtstreeks met de assistente verbonden te worden (keuzeoptie 4). Door een 3 te toetsen in het keuzemenu, kunt u een afspraak inplannen om terug gebeld te worden door de assistente tijdens een door u gekozen tijdsblok van een half uur. Veelal zal het dezelfde middag nog mogelijk zijn om door de assistente teruggebeld te worden.
Bij spoedgevallen die niet kunnen wachten tot morgen, kies dan voor optie 1 in het keuzemenu.
Manieren om contact te leggen met de praktijk:
Vul de digitale vragenlijst in om uw klachten door te geven. U vindt deze functie via www.mijngezondheid.net als u op ‘Vraag aan huisarts/apotheek’ of ‘Afspraak maken en bekijken’ klikt. In de app MedGemak staat de Klinik Access tegel onderaan het menu.
Op deze pagina kunt u meer informatie lezen over het invullen van de digitale vragenlijst.
Maak gebruik van www.mijngezondheid.net of de app MedGemak. Via deze weg kunt u een vraag stellen aan de huisarts en eventueel een afspraak maken (dit gaat via Klinik Access, zie hierboven) of uw herhaalmedicatie aanvragen.
Bel naar de praktijk. In het menu kunt u verschillende opties kiezen. Toets 2 om herhaalmedicatie aan te vragen en toets 3 om een afspraak in te plannen waarop u teruggebeld wordt door de assistente. Op maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 10:00 uur en tussen 10:30 en 12:00 uur is het mogelijk om de assistente rechtstreeks telefonisch te spreken (toets 4).
Vanaf dinsdag 4 juni 2024 start Huisartspraktijk Het Kompas met een nieuwe digitale vragenlijst. Deze vragenlijst helpt u om op elk gewenst moment (24/7) digitaal contact te zoeken met de praktijk, bijvoorbeeld om een afspraak te maken met de huisarts. De digitale vragenlijst, geleverd door Klinik Healthcare Solutions, stelt u in staat om in het voor u bekende online portaal MijnGezondheid.net beveiligd uw gezondheidsklachten in te vullen. Onze huisartsassistentes beoordelen uw vragen of klachten en zullen indien nodig, in overleg met de huisarts, medisch advies geven of voor u een afspraak maken. Natuurlijk blijft het óók mogelijk om te bellen voor een afspraak. Deze online tool is een aanvulling hierop.
Voordelen voor u en voor ons
Efficiënter: 1. U hoeft niet te bellen en 2. u kunt op een tijdstip dat het ú uitkomt contact zoeken met de praktijk
Betere service: Wij kunnen u sneller, makkelijker en beter helpen.
Afhankelijk of u een vraag of lichamelijke klacht heeft, klikt u op de knop “Afspraak maken en bekijken” of “Vraag aan huisarts/apotheek“.
Klik op “Klinik Access”.
Vul de vragenlijst in en klik op verzenden.
U krijgt een bericht via MijnGezondheid.net met een reactie of een ingeplande afspraak op het spreekuur.
Wanneer u een afspraak wilt maken (links) of een vraag heeft (rechts), klikt u op één van deze knoppen:
Om een vraag te stellen drukt u op deze knop:
Antwoord op werkdagen binnen 24 uur Op werkdagen worden uw vragen en gezondheidsklachten binnen 24 uur beantwoord op basis van urgentie. Vragen die voor 13.30 uur op werkdagen (maandag t/m vrijdag) binnen komen worden gegarandeerd dezelfde dag nog beantwoord. Als u een vraag in het weekend heeft gestuurd, wordt deze op maandag beantwoord. Het is niet de bedoeling dat u na het invullen van de online vragenlijst alsnog telefonisch contact met ons opneemt. U kunt en mag erop vertrouwen dat wij uw zorgvraag zien en tijdig zullen beantwoorden.
Heeft u nog vragen? Dan kunt u altijd contact opnemen.
Bedankt voor uw medewerking!
Met vriendelijke groet, Huisartsenpraktijk Het Kompas
Op maandag 3 juni is de praktijk vanaf 15:00 uur minder goed bereikbaar vanwege een training voor ons team. De spoedlijn is wel bereikbaar. Deze lijn dient alleen gebruikt te worden voor spoedgevallen.
Voor alle overige vragen is het vanaf dinsdagochtend weer mogelijk om telefonisch contact op te nemen. U kunt ook een terugbelverzoek inplannen; u wordt dan op het door u gekozen tijdstip teruggebeld door een van de assistentes.
Via www.thuisarts.nl kunt u veel informatie vinden over allerlei klachten en via www.mijngezondheid.net of de app MedGemak kunt u een bericht sturen naar de praktijk, een afspraak inplannen of uw medicijnen herhalen.
Op dinsdag en donderdag werken wij in de middag enkel met het terugbelsysteem. Dit betekent dat het niet mogelijk is om rechtstreeks met de assistente verbonden te worden (keuzeoptie 4). Wel is de assistente beschikbaar om u telefonisch te woord te staan. Dit gebeurt via een terugbelsysteem. Door een 3 te toetsen in het keuzemenu, kunt u een afspraak inplannen om terug gebeld te worden door de assistente tijdens een door u gekozen tijdsblok van een half uur. Veelal zal het dezelfde middag nog mogelijk zijn om door de assistente teruggebeld te worden.
Bij spoedgevallen die niet kunnen wachten tot morgen, kies dan voor optie 1 in het keuzemenu.
Ook op andere dagen is de terugbelmogelijkheid actief. Door hier gebruik van te maken, hoeft u niet langer te wachten totdat de assistente u te woord kan staan. U kunt een terugbelafspraak maken door op 3 te toetsen in het keuzemenu als u belt. Het is bovendien mogelijk om voor openingstijd, tussen 07:30 en 08:00 uur, al te bellen naar het nummer van de praktijk om een terugbelafspraak in te plannen in een van de beschikbare blokken. Momenteel bieden wij dagelijks de volgende terugbelblokken aan:
08:00 – 09:30 uur
14:00 – 15:00 uur
Alleen op dinsdag en donderdag: 15:00 – 16:00 uur
Maandag tot en met donderdag: 16:00 – 16:30 uur
Telefonisch wordt doorgegeven welke blokken nog beschikbaar zijn.