Aanvragen herhaalmedicatie
Herhaalrecepten en het Coronavirus
Heeft u herhaalmedicatie besteld bij apotheek De Leyens, dan is het expliciete verzoek om uw medicatie pas op te halen als u een bericht ontvang dat de medicatie klaarligt. U krijgt dit bericht per e-mail of telefoon.
U kunt herhaalmedicatie op de volgende manieren aanvragen.
Optie 1: via MijnGezondheid.net Als u inlogt op MijnGezondheid.net kunt u een overzicht zien van uw chronische medicatie. Hier kunt u direct een herhaling aanvragen. Dit kan ook met de MedGemak app. Alleen medicatie die u vast gebruikt kunt u via MGn herhalen. Medicijnen die u niet dagelijks gebruikt, of in wisselende mate (denk aan crèmes, inhalatiemedicijnen, pijnstilling, slaapmedicatie), kunt u alleen telefonisch aanvragen. Herhaalrecepten liggen na 2 werkdagen voor u klaar bij uw apotheek. Optie 2: Telefonisch U kunt uw herhaalmedicatie inspreken op de herhaalreceptenlijn. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. Herhaalreceptenlijn 079 – 341 9940, toets 2 Wij vragen u om bij de aanvraag van herhaalmedicatie de naam van het etiket van de apotheek te gebruiken. Herhaalrecepten liggen na 2 werkdagen voor u klaar bij uw apotheek. Optie 3: Herhaalservice van de apotheek Samen met Apotheek De Leyens bieden wij de herhaalservice aan. Gebruikt u chronisch medicatie, bijvoorbeeld voor hart- en vaatziekten of suikerziekte? Dan kun u zich bij Apotheek De Leyens aanmelden voor de herhaalservice. Uw vaste medicatie wordt dan elke drie maanden automatisch voor u herhaald, en u ontvangt een bericht op uw telefoon als het klaarligt. Meer weten? Vraag dan meer informatie bij Apotheek De Leyens.Optie 1: via MijnGezondheid.net
Optie 2: Telefonisch
Optie 3: Herhaalservice van de apotheek