Aanvragen herhaalmedicatie

U kunt herhaalmedicatie op de volgende manieren aanvragen.

Optie 1: via MijnGezondheid.net

Optie 1: via MijnGezondheid.net of MedGemak

Als u inlogt op MijnGezondheid.net kunt u een overzicht zien van uw chronische medicatie. Hier kunt u direct een herhaling aanvragen. Dit kan ook met de MedGemak app.

Alleen medicatie die u vast gebruikt kunt u via MGn herhalen. Medicijnen die u niet dagelijks gebruikt, of in wisselende mate (denk aan crèmes, inhalatiemedicijnen, pijnstilling, slaapmedicatie), kunt u alleen telefonisch aanvragen.

Herhaalrecepten liggen na 2 werkdagen voor u klaar bij uw apotheek.

Optie 2: Telefonisch

Optie 2: Telefonisch

U kunt uw herhaalmedicatie inspreken op de herhaalreceptenlijn. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Herhaalreceptenlijn

079 – 341 9940, toets 2

Wij vragen u om bij de aanvraag van herhaalmedicatie de naam van het etiket van de apotheek te gebruiken. 

Herhaalrecepten liggen na 2 werkdagen voor u klaar bij uw apotheek.

Optie 3: Herhaalservice van de apotheek

Optie 3: Herhaalservice van de apotheek

Alle apotheken in Zoetermeer bieden de herhaalservice aan. Gebruikt u chronisch medicatie, bijvoorbeeld voor hart- en vaatziekten of suikerziekte? Dan kun u zich bij uw apotheek aanmelden voor de herhaalservice. Uw vaste medicatie wordt dan elke drie maanden automatisch voor u herhaald, en u ontvangt een bericht op uw telefoon als het klaarligt.