“Moet ik naar de dokter?” in uw patiëntenportaal

“Moet ik naar de dokter?” in uw patiëntenportaal

Heeft u gezondheidsklachten en wilt u weten of contact met de praktijk nodig is? Wij begrijpen
dat u liever niet wil wachten aan de telefoon. Wist u dat u tegenwoordig eerst een aantal vragen
kunt invullen via het patiëntenportaal? U vult deze vragen snel en eenvoudig in. Onze huisartsassistentes beoordelen uw vragen of klachten en zullen indien nodig, in overleg met de huisarts, medisch advies geven of voor u een afspraak maken. Natuurlijk blijft het óók mogelijk om te bellen voor een afspraak. Deze online tool is een aanvulling hierop.


Het is heel makkelijk! Hoe werkt het?

  • Log in op MijnGezondheid.net of open de app MedGemak.
  • Afhankelijk of u een vraag of lichamelijke klacht heeft, klikt u op de knop “Afspraak maken en bekijken” of “Vraag aan huisarts/apotheek”.
  • Klik op de afbeelding onder “Nieuwe klacht of medische vraag”.
  • U vult een aantal korte vragen in over uw klachten.
  • U krijgt advies over of u contact moet opnemen met de praktijk en wanneer.
  • Ook ontvangt u een zelfzorgadvies met informatie over wat u direct zelf aan uw
    klachten kunt doen.
  • Afhankelijk van de uitkomst krijgt u ook een contactoptie aangeboden.                             

Wanneer u een afspraak wilt maken (links) of een vraag heeft (rechts), klikt u op één van deze knoppen:

Om een vraag te stellen, klikt u op deze afbeelding:


Voordelen voor u en voor ons

  • Efficiënter:                                      
    1. U hoeft niet te bellen en 2. u kunt op een tijdstip dat het ú uitkomt contact zoeken met de praktijk
  • Betere service:                 
    Wij kunnen u sneller, makkelijker en beter helpen.


Antwoord op werkdagen binnen 24 uur
Op werkdagen worden uw vragen en gezondheidsklachten binnen 24 uur beantwoord op basis van urgentie. Als u een vraag in het weekend heeft gestuurd, wordt deze op maandag beantwoord. Het is niet de bedoeling dat u na het invullen van de online vragenlijst alsnog telefonisch contact met ons opneemt. U kunt en mag erop vertrouwen dat wij uw zorgvraag zien en tijdig zullen beantwoorden.

Heeft u nog vragen? Dan kunt u altijd contact opnemen.

Bedankt voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,
Huisartsenpraktijk Het Kompas

Huisartsenpraktijk Het Kompas

Reacties zijn gesloten.